söndag 17 augusti 2008

Vilken helg!

Hej på er!
Hoppas att ni haft en bra helg! Här har de vart full fart! I går morse stormade sambons kompisar in, de var dags för SVENSEXA!!! De var självaste Superman som lämnade huset när kompisarna bestämt klädsel. Man kan väl säga att kaninerna på Liseberg fick hård konkurrens av den här mannen under besöket i går! :- )

När alla stormat ut och lugnet infann sig igen fikade jag tillsammans med kompisen M, som gifter sig helgen efter mig! Gissa om vi har mycket att prata om??? Eftersom Lilla E slog upp de blå 04.47 på lördags morgon hann jag baka en äppelsockerkaka! Våra äppleträd bågnar av frukt, så här kan de bakas i massor!
Passar på att visa några bilder från min fjärilsbuske som blommar för fullt! Lyckades att fånga åtminstone en fjäril som vilade sig i solen.


De blir mycket växter i dagens inlägg! Nåväl, jag har en enda futtig ros här hemma. Den fick en "köldchock" i våras när snön kom. Den har sett mer död än levande ut under vår och sommar, men så nu plötsligt har den 2 knoppar! Så här vacker är min namnlösa vita ros!

På senaste tid har jag och sambon haft ovanligt mycket tur i spel! Förra lördagen efter att ha ätit middag på Bella Gästis i Hunnebostrand, sponsrade vi judoklubbens tombola! Här vanns de fina grejer vill jag lova! De bästa priset som jag vann förutom krabb spöet till Lilla E var den här fina krukan!

Avslutar med en bild, suddig men dock på mina 2 små älsklingar, Lilla E och vår huskatt Sheela.

Ja, nu närmar sig vårt slutdatum på vårt stora projekt…jag hoppas hinna med ett inlägg till innan lördag. Jag kikar in hos er andra under veckan när tid finns! Må så gott & ha en bra vecka allihop!

/Lina

10 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Vad spännadne - nu närmare det sig verkligen! Hoppas ni får en riktigt underbar dag!

Kram M

Glitter och Marsipan sa...

Så du ska gifta dig med självaste superman.....
Vilken underbar fjärilsbuske du har,blir sugen på att skaffa en när jag ser din fina.Och vad roligt att rosenbusken blommade till slut,vilken vacker färg på blommorna.
Så du har sån tur just nu,du kanske ska passa på och köpa en lott.
Å,vad spännande att det snart är dags för bröllop.Jag hoppas du berättar lite om det,och kanske visar någon liten bild(om inte på er själva,så på något vackert från bröllopet.)
Ha edn riktigt bra vecka,och stressa inte för mycket nu.
kram Anette

Emm´s design sa...

Åh vad spännande....
Nu är det inte många dagar kvar :-)

Lycka till!!!!!

Tidsmästarinnan sa...

Hjääälp, vilket pirr i magen jag får bara av att läsa detta!!

Stort lycka till och ha underbara dagar fram tills projektet smäller av :c)

Kram!

karofina sa...

*asg* vilken snygg superman!!! han fick till det bra där i skrevet med *fniss*
kul med en kompis som gifter sig samtidigt! himla smidigt!

ja, ojoj, nu är det snart dax! kan nästan känna dina fjärilar i magen ;)
önskar er all lycka på er dag, den kommer bli den finaste nånsin (ja, efter strax efter lilla E:s födelse)

du har nått att hämta hos mig ;)

stor kram!

Sara sa...

Hejsan

Härligt med en superman till blivande man ;-) Du har en utmärkelse att hämta hos mig.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Härliga trädgårdsbilder du visar.
Nu är det nära! Hoppas att du visar lite bilder efteråt!:)
Kram

Livet och träning sa...

Så snygg han blev din blivande man..
Så mycket fina blom bilder du visar.
Ha det så bra nu i veckan och ta det lungt och njut ordentligt..
Kram ylva..

Glitter och Marsipan sa...

Hallå där,du har en sak hos mej.
kram Anette

Hjärtans sa...

Vilken tjusig superman...garv!
Förstår att det är pirrigt nu.
Men allt kommer säkert att gå jättebra.
Vilen fin fjärilsbuske. Har själv en men den är inte så stor.
Jenny

 

blogger templates | Make Money Online