onsdag 21 oktober 2009

Vilken dag! =)

Hej allihop!
Vilken dag jag har haft idag, en alldeles fantastiskt bra onsdag! =) De har ju varit lite tungt ett tag nu med trots, klädproblem och urinvägsinfektioner, och ja...ni vet. Men idag, har de varit så mycket kul och bra saker på en gång! Lilla E och jag gick till dagis imorse istället för att jag kör henne i vagnen. Att jag inte tänkt på detta innan??!! De finns ju så mycket att titta på och prata om på vägen dit, så då glömmer hon ju att vara arg på termobyxorna, jackan, mössan och stövlarna! Idag hittade vi ett katthalsband på vägen som någon av grannarnas katt tappat. De knöt vi fast i ett staket, och så kunde vi prata om de på vägen. Framme på dagis fick fröken höra om vårt fynd! =) Spännande och se om de hänger kvar i morn...

I dag blir de lite bilder på mitt nyinköpa zinkhjärta som jag fyllt med bok-frö-kapslar, eller vad de nu kan heta =)? Kastanjer och lite humle...


Hittade den här fina bilden på bokens alla delar på Wikipedia. Den lånar jag och visar här! Lite skolplansch känsla över den...
Ja, sen fortsatte min härliga onsdag med en inbjudan genom jobbet till Hotel Gothias 25 år jubileum i slutet av november!!! De ska bli SÅ kul att gå på! 2 trevliga och roliga kollegor kom och hälsade på under hela dagen hos mig och kollegan. Vi knödde in oss på vårt rum alla 4 och hade jätte kul, jodå, vi arbetade också! Vi åt en jättegod lunch och promenerade fram och tillbaka och nöt av sol och blå himmel! De blev tom ett litet loppisbesök! Ja, ni hör! Vilken dag. Jag köpte inget, men såg givetvis en grej som nog skulle ha köpt...hoppas att den finns kvar på lördag!
Efter jobbet kom maken och Lilla E och hämtade mig och så bar de in till stan och Synsam där jag hämtade ut mina nya terminalglasögon. Dagen avslutades på Jensens Bofhouse...Ja, de var min toppenonsdag i korta drag! =)
Ha en fortsatt bra vecka allihopa, nu ska jag in och kika vad ni haft för er!


5 kommentarer:

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Lina.
Vilken toppendag,vad roligt att det kommer sådana dagar ibland:)
Det var väl en bra idé att gå i stället för att ta vagnen.Ibland så är lösningen mitt framför näsan men man ser den bara inte.
Lilla A vill aldrig åka i vagnen längre,vi har alltid med den när vi är ute och går,men den är oftast tom.
Trevliga saker som händer på ditt jobb också.
Så fint pyssel du har gjort i zinkhjärtat.Tänk,snart kan man göra adventspyssel,det ska bli roligt tycker jag.
Ha det bra
kram Anette

Therese sa...

Låter superduper.
Roligt att du ville vara med i min utlottning =), Lycka till.
Kramis

Camilla sa...

Hej Lina!

Vilken härlig dag - det behöver man emellanåt...blir så nyfiken på vad du jobbar med?

Gothia är ju mycket trevlig :). Vi tillbringade en lördag-söndag där förra året. Underbart fin mat och fantastisk service uppe i gourmetrestaurangen :)

Men vad är Jensens Bofhouse? Det har jag inte hört talas om - är alldeles för sällan inne i stan...

Kram Camilla

Jenny sa...

Hej Lina!
Vilken härlig dag!! Underbart när det kommer sådana emellanåt:)

Bra idé att ni ska promenera istället för att ta vagnen till dagis!

Jensens Boefhus har god mat, vi åt på deras restaurang i Skagen i somras men har inte testat den i Göteborg ännu.

Ha en härlig torsdagseftermiddag!

kram Jenny

Grodmamman sa...

Sådana dagar kan man leva på länge!:)
Skönt ändå att hon tar medicinen utan problem, hoppas nu också att hon blir frisk av den.
Har inte dragit igång något projekt än, sitter här och väntar på att få ta vaccinationen mot svininfluensan då jag ingår i riskgrupperna. Hoppas att jag inte blir lika dålig som svägerskan efteråt, för planen är att börja imorgon!:)
Kram

 

blogger templates | Make Money Online