torsdag 5 november 2009

Hej tomtegubbar...

Hej!
Jaha, då har snart ännu en arbetsvecka passerat i raketfart! Helg igen, snart! =) I helgen ska maken börja så smått med vårt projekt att fixa till vår lilla hall...den är minimal och vi börjar att bli trångbodda nu! Innan de blir dags att bygga ut gör vi en nödlösning...Vi har EN garderob i hallen idag och den är idag städskrubb!?! Den ska nu bli garderob igen. Min plan är att ta bort dörren, och sen sätta dit ett draperi. Vi ska även måla trappan vit och panelen på väggarna som idag har en svag rosa ton...Fortsättning följer!

Min snälla mamma var här hos oss förra veckan när de var höstlov, dagis var stängt för studiedag och sen fick Lilla E vara hemma lite mer än vanligt med mormor. Fick då 2 jätte fina kökshanddukar som blir fina att ta fram till jul!

Glada tomtenissar som håller varandra i hand och den andra med ett fint blommönster!

Fick även de här fina hjärtat, de blev en favorit direkt! De passar ju året runt, men de blir fint att ha nu till jul såklart!

Jakten för att fylla ett provrör igår gick bra, även om de hör och häpnad tog hela 3 TIMMAR!!! Lilla E vägrade först att överhuvudtaget sätta sig på pottan...Grrrr! Jag var helt genomsvett innan hon till sist beslöt sig för att sätta sig. Då satt hon där i nästan 2 timmar inbäddad i filtar och åt frukost framför TV:n. Efter många glas med mjölk, äppeljuice och saft ropade hon till slut: "Mamma, jag har kiiiiisat"! Oh, yes! Sen var de bara att fylla ett provrör och köra ner till vårdcentralen. Nu väntar vi spänt på provsvaret!
Nu önskar jag er alla en trevlig helg!!!


9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skrattade lite åt din kamp för att fylla ett provrör!:) Skönt att du lyckades till slut! Jag har suttit med dottern i knät en gång, utan blöja och med en mugg i handen för att kunna fånga upp kisset. Tror jag satt så i nästan en timme innan hon kissade!:)
Skönt att det är fredag imorgon igen! Här hoppas jag att dottern är villig att hjälpa till med rensningen bland alla hennes grejor även imorgon. Nu ikväll var vi väldigt överens om detta, men med henne vet man aldrig!:)
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hoppas ni får bar svar!! ja lite bökigt det där mecd provrör---lilleman skulle ta ett i somras..ca 4 mån..hur lätt är det...de satte en påse på snoppen o sen på med blöja.men han kissa ju aldrig...tog evigheter...men såå till slut så! e känner ng av att det är nåt!!

Söta handukar du fått, o mysigt att ha mormor hos sig!!

Kram o trevlig helg nu då!!♥

Camilla sa...

Hej Lina!

Va kul med nya projekt i hallen - skall bli roligt att se. Va fina handduukar du fått och hjärtat var underbart fint.

Ja, jag tycker absolut att ni skall boka Bamse hotell i februari. När barnen var små så testade vi ganska många av SunWings familjehotell. Där har de Lollo & Bernie i stället för Bamse. De här koncepten är grymt bra - när barnen mår bra och har kul - så mår föräldrarna ännu bättre och har ännu roligare.

Ha en go helg - Kram Camilla!

chokladblomma sa...

Ha, ha! Ibland kan de hålla sig jätteläääänge!! Tur att det gick till slut!
Snäll mormor lilla E har!
Lycka till med hallen!
Ha en bra helg!
KRAM

Jenny sa...

Hej Lina!
Vad skönt att det gick bra för lilla E tillslut:)

Vilkan fina saker du fick av din mamma, vad gullig hon är!

Ser fram emot att följa ert hallprojekt!

Ha en mysig fredagkväll,

Kram Jenny

Huset vid ån sa...

Vilka söta saker du fått av din snälla mamma....Håller tummarna för lilla E att allt ska vara bra! Önskar dig en trevlig helg! Kramis Therese PS. Lycka till med hallen!

färgtrappan sa...

Hej! Vi har också en minimal hall, eller ja allt är ju minimalt i vårt lilla hus. Man lär sig att utnyttja kvadratmetrarna med tiden... ;)
Fina saker du fått av din mamma. Mammor är bra att ha, dem ska man vara rädd om. Min mamma finns inte kvar i livet sedan många år tyvärr, men jag har min svärmor, en riktig kruttant som snart fyller 90! Hur pigg som helst och har koll på det mesta som händer.

Ha en go helg!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Lina.
Oj,vad ni fick kämpa för det där provröret.Men vad duktig hon är,hoppas allt ordnar sej nu.
Mysigt med lite extra tid med mormor.
Och så fina julhandukar du fått.
Jag har varit på missionsauktion i kväll.Köpte en underbar julduk till mitt köksbord.Passar perfekt där,nu när det börjar bli vit panel,åh,det
är så snyggt så jag bara står och tittar och njuter:)
Men det är ju inte klart än.
I morgon blir det barndop och så fars dag,förstås.
Det känns verkligen som det är full rulle nu när jag börjat jobba.
Ha den bästa helgen.
Lram Anette

Södralycke sa...

Haha, inte lätt med urinprov :)Tur att det gick till slut iaf!
Kul med ett renoveringsprojekt, kommer nog att bli jättefint
Ha en fortsatt skön helg, kram Johanna

 

blogger templates | Make Money Online