fredag 7 maj 2010

I ♥ Barcelona!!!

Hej!
Nu är jag tillbaka! Ni kanske trodde att jag blev kvar i Barcelona! =) Ja, inget mig emot! De var en underbar stad, och jag hade gärna stannat längre! Inga ficktjuvar va vi såg! Jag var lite paranoid och körde utan handväska! Jag stoppade på mig de viktigaste i byxfickorna och i bröstfickorna på jeansjackan. De putade väl lite, men jag blev inte av med nåt! Inte svägerskan eller svärmor heller, som tur var!

Vi bodde på ett hotell ett stenkast från Ramblan, mitt i folklivet! Hela Ramblan var full i såna här personer med fantasifulla kreationer. De stod alldeles blickstilla, och när man la en slant vaknade de till liv! Eftersom jag gillar blommor, var de här min favorit förstås!

De blev ju en hel del go mat. Inget GI tänk alls! Vi provade en hel del tapas, vissa bättre än andra. Kul och spännande att välja och prova nya grejer!

En och annan sangria slank de ju ner också förstås! Vi hade härligt väder, lagom varmt och bara lite regn. Men ingen fara med oss! De fanns ju massor av affärer och varuhus att slinka in i! =)

De har shoppingcentret besökte vi både lördag och söndag. Vi fick ju en smärre chock iaf jag och svägerskan när vi insåg att i stort sätt allt var stängt 1 maj!Vi trodde ju inte att spanjorerna skulle ut och demonstrera...men de skulle de! Av en slump hittade vi de här stora shoppingcentret nere i hamnen, och då var allt frid och fröjd igen!

Nu ska jag dela ut awarden som jag fick av goa´ Grodmamman innan vi åkte! Tack snälla du!
Jag skickar den vidare till:


Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig helg!!!!

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Välkommen hem! Ni verkar ha haft en bra resa!:)
Har haft utvecklingssamtal med våra gemensamma bekanta idag och det är alltid lika trevligt! R jobbar numera på samma jobb som min ena bror.
Ja, vår köksrenovering kommer att bli ganska omfattande. Det kommer bl a innebära nytt golv i nästan hela övervåningen, så kaos kommer nog bara vara förnamnet här hemma!:)
Kram

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Lina.
Det låter som ni har haft en härlig resa.Fina bilder du visar.
Lilla E har ju verkligen otur,nu måste det ju vara dax för en helt frisk vecka.Hoppas verkligen det blir bra snart.
Trädgårdsdagen på Liseberg lät ju såå roligt.Är det öppet på Liseberg på `riktigt´nu?Är ju som sagt lite sugen på att åka en sväng.
Verkar som det blir regn här hela helgen,så vi får väl se vad vi hittar på.Har lite målarprojekt som jag skulle ta tag i,men i morgon är det en loppis som jag vill åka till.
Ja,men du,samla ihop lite grand så gör jag ju förstås en tunika till dej.
Nu börjar vi bli trötta här i soffan,snart dax att sova.
Må så gott och ha en trevlig helg och hoppas lilla E kryar på sej.
Kram Anette

Karin - Mina Rum sa...

Välkommen hem igen! Ni verkar ha klarat er undan det nya askmolnet och tagit er hem. Skönt.
Ha en fin helg!
Kram!

Huset vid ån sa...

Välkommen hem! Vilken härlig resa ni gjort...Bilderna talar sitt tydliga språk! Ser såå fint ut! Må så gott o Ha en fortsatt trevlig Helg! kram Therese

Design i tid och rum sa...

Hej hej min kära blog vän!
Välkommen hem !
jag läser att du hade det bra,och ser det i dina bilder.
Jag har sluttat blogga..på en vis tid men kan inte låta bli,att kika runt, hos ett par blogar som ligger varmt om mitt hjärta.
En av dem är din blog.
Jag ser att du vill ge mig en award,och för det vill jag tacka dig ssååååå mycket. Tack att du vill ge den till mig.Jag blev riktig glad.
Ha en trevlig söndag...kram Dadda

Jenny sa...

Hej Vännen!
Välkommen hem igen, vilken mysig resa ni ser ut att ha haft:)

Grattis till awarden och TACK för att du skickade den vidare till mig gulliga Lina!

Ha en trevlig kommande vecka, skönt att det bara är 3 dagar att jobba:)(ialla fall för mig o sambon som har fredagen som klämdag!)

Stor kram!
Jenny

Emm´s design sa...

Ser att ni haft det underbart!! Barcelona är verkligen härligt!

Maria sa...

Dit skulle jag vilja åka! Kom just hem från Prag, en stad som jag verkligen rekommenderar! Fast kanske inte för shopping, mer för kultur och vackra promenader :)

 

blogger templates | Make Money Online