tisdag 8 juli 2008

Shoppingfynd & en en ny utmärkelse!

Hej!
Nu har krafterna återvänt sen den händelserika helgen! Nu är de semestertider här i Lilla huset på berget! 4 veckor har jag och sambon tillsammans. Härligt! Vi har mjukstartat med att ”bara” vara hemma ett par dagar. Dessa dagar har varit fullspäckade…

Igår var vi och träffade prästen, han var jätte trevlig och allt föll på plats när vi gick igenom vigselakten. De kommer att bli så fint med de psalmer vi valt, ingång och utgång. Vi har även valt 2 sånger, varsin, som skall sjungas av en tjej och en kille som kompar på gitarr. Vi var bara i församlingshemmet, men vi övade lite på att hålla upp ringen och säga JA! Vet ni, först då när vi stod där gick de upp för mig hur STORT detta är! Jag började nästan gråta när jag stod där i konferens rummet…Puh! Tänk hur de blir när de är på riktigt!?

Här kommer som utlovat bilder på mina inköp i Västerås, inget unikt ni kan nog hitta dessa grejer i hela vårt avlånga land! ;- )

På kvällen när vi var ute på stan, ”trendspanade” jag på vad folk har på sig! Man är ju lite ringrostig vad gäller trender när man är mest mamma (för tillfället)! Såg många tjejer med långa silverhalsband med ett hjärta som hänge. Så enkelt, men SÅ snyggt! Vi sprang på dessa i den andra affären vi besöket på lördagen i Örebro. Halsbanden kommer från Miss Dee, och är ett Göteborgs företag! Min budget tillät inte ett äkta för tillfället, men på KappAhl fanns en helt ok kopia för 79:-! Detta är mitt nya favorit halsband nu!

På Åhléns hittade jag den fina sjöstjärnan på rea. De små etiketterna i trä hittade jag i en mysig butik som hade både nya och gamla grejer. Ska skriva nåt på dem…Vet bara inte vad. Jag får fundera lite!

Klagade ju för ett tag sen på att inget blommade här i trädgården, men nu har mina stockrosor börjat blomma! Idag har vi haft många regnskurar. Jag var ute emellan dessa och tog en bild av en av de första stockrosorna som slagit ut!

Nu höll jag på att glömma att jag fått en ny utmärkelse! Den har jag fått av Johanna med den härliga bloggen Södralycke! Tusen tack, jag blev alldeles varmt i hjärtat! :- )! Nu får jag fundera till vilka jag skickar vidare den till!



Må så gott!
/Lina

8 kommentarer:

karofina sa...

ja du, vi kände prcis samma sak när vi kom till kyrkan o det var bara en vecka innan bröllopet. det kändes så bra fast nör man väl stod i kyrkan sen så var det nått helt annat, när man avger löfterna och håller ringen så försvinner allt runtokring o då blev vi båda lipfärdiga ;)

fina köp, jag har ett halsband från miss dee, så fint men jag är ingen som använder smycken tyvärr :(

kram på dig!

Mjuka sa...

Va spännande allt som pågår nu. Förstår att du är helt uppe i det blå nu!!!Tycker om dina tags du köpte.
Ha det så fint
kram Malin

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad spännande att gifta sig... undras om min någonsin kommer fria till mig... suck! Vi har varit tillsammans 8 år och har tre barn men INTE ännu! :(

Jättefint halsband tycker jag!

Kram Jenny

Maria renoverar sa...

Hej Lina!
Oj,nu har jag varit för dålig på att blogga den senaste tiden. Jag har nu läst igenom dina inlägg. Kul. Jag var själv på möhippa i helgen - min syster gifter sig 2 Aug. Vi tog henne till sthlm och hade en underbar tjejdag. Jag kommer nog lägga upp något om detta framöver.
Kul att blogga igen,även om det blir i mindre skala nu under sommaren.
Kram Maria

Livet och träning sa...

Hallo!!
Så roligt att du hade det bra i Örebro,visst det är verkligen en jätte fin stad med mycket mysiga affärer.
Det låter som att det närmar sig till den stora dagen ,jag tyckte att det blev lite mer verkligt när man hade varit i kyrkan och gått i genom allt.Åå ni har verkligen en härlig tid framför er.
Ha det så bra kram ylva.

Vardagstugg sa...

tack för tipset om ljusvätskan..ska genast kolla upp det =)
grattis till utmärklesen!

Halsbanden var jättefina!

Annelie

Hem och Lycka sa...

Ljuvliga bilder på ljuvliga ting. Visst är det härligt med rea! Halsbandet är kanonfint, jag älskar hjärtan.. kram!

Marie sa...

Oj, det märks att jag har haft väldigt lite bloggtid sista dagarna, har missat flera stycken inlägg.
Vad spännande att bröllopet närmar sig, det är mycket att fixa och ordna med den sista tiden. Det är verkligen en stor dag i ens liv, och man vill ju att allt ska bli så bra som möjligt. Vi hade en tjej som sjöng så vackert i kyrkan, både jag och min man grät. Och när makens kompisar såg att han grät, då grät de också, hihi. Man blir alldeles tagen, det är så mycket känslor i omlopp en sån dag.

Fina saker du har köpt, halsbandet var jätesnyggt!

Ha det bra!
Kram Marie

Ps. Grattis till utmärkelsen!

 

blogger templates | Make Money Online