fredag 23 januari 2009

De finaste vi har sätter vi på bordet…

Hej!
Pustar ut efter en lååååång och hektisk vecka! UNDERBART att de äntligen är fredag igen! Här har vi haft fredagsmys med tacos!

De finaste vi har sätter vi på bordet…Här hemma får då bli både Lilla E och vår katt Sheela! Lilla E förföljer vår stackars katt överallt numera... :- )

Kommunen har under veckan sågat ner stora delar av ett körsbärsträd här i närheten. Gissa vem som var där och tog med lite kvistar hem?

Vi väntar spänt på att de ska hända nåt med våra kvistar! Håller tummarna hårt att vi snart har blommande körsbärskvistar på bordet!

På Hemtex rea hittade jag de här fina hjärtana! Köpte ett par stycken, och håller nu som bäst på att fundera vad jag ska använda dem till. Under tiden ligger ett i min psalmbok där jag nallar papper för att göra strutar…

Avslutar med min utmärkelse som jag fått av Frida med din härliga och inspirerande bloggen Spetsar och Volanger! Tack snälla Frida, de var precis vad jag behövde efter den här veckan…
Klurar över helgen till vilka jag ska skicka den vidare till! ;- )

Må så gott & ha en trevlig helg!
/Lina



7 kommentarer:

Maria sa...

Vad rolig historia om ditt loppisbesök! Jag har aldrig behövt se när de gör sig av med allt osålt, men man vet ju att det inte sparas :(
Har dock kommit i grevens tid ett par gånger, en gång sa de "Ta en låda, fyll den med allt vad ni kan för 20 kr". Oj oj oj! Vad man plockade! Såg en kille som lyfte ner en hel hög tallrikar och välte ner massa bestick, han hade nog nyss flyttat hemifrån. Bättre och billigare än IKEA!
Fina körsbärskvistar, de slår säkert ut. Jag lyckades ju med min Forsythia :)

Sticklingar, nytt ord! Jag gör gärna ett försök om du har några till våren.

Trevlig helg!!

Grodmamman sa...

Härligt med körsbärskvistar!
Och hon såg ju för söt ut i sina små tofsar lilla E!:)
Likadana hjärtan köpte jag innan jul på Hemtex, här har jag inte ens packat upp dem!:) Glömde av dem i stressen innan jul. Tack för att du påminde om dem!:)
Kram

Hem och Lycka sa...

Vilka sötnosar som hamnat på bordet!

Jag tror man ska banka på ändarna på kvistarna för att de ska slå ut i blom men är inte säker.. Försökte förra året med syrén utan att banka men i år ska jag försöka med en hammare ;-)

kram

Glitter och Marsipan sa...

Hallojsan Lina.
Vilka små godbitar du har på bordet.
Och vad långt hår hon har,lilla E.
Kan tänka mej vad fint det blir när dina körsbärskvistar slår ut.
Vad jobbigt med dagisproblem.Men vad bra att ni kan trixa lite med tiderna.
Här är det inte heller friktionsfritt.lilla A kan inte sova på dagis,så hon är ständigt övertrött,börjar nu sova dåligt på natten också.Det är ju tyvärr så,när man inte kan sova ordentligt på dagen.
Jag har haft ett par utflykter i veckan till Sävsjö.En jättefin inredningsbutik ska lägga ner och säljer ut.Bar vitt och shabby chic.
Så jag har handlat en del saker.Bl.a Mailegråttan och en Bamsen till lilla A.Hon älskar Lotta på bråkmakargatan,och vill se det varje dag.
Äldste sonen säger-ja,jag gillade Lotta innan,men nu efter tusen avsnitt gör jag inte det längre.
I morgon blir det loppisbesök(jippi),och på söndag äntligen bröllopsfest hos kära syster,nu när alla är friska.
kramar anette

karofina sa...

hej på er!
jag är så loppissugen men det finns ju inte så mycket nu på vintern dessvärre, smultronställerna dyker upp först till våren. men du hade ju tur! :)

de hjärtarna är himla fina, stod just o höll i ett par jag med senast jag var i stan men visste inte riktigt vad jag skulle göra med dem ;) kanske bara hänga de nånstans, de är fina som de är :)

hoppas ni har en lugn helg, idag ska vi ut o tvätta bilarna, de ser förskräckliga ut!
må gott!! // karro

Frida sa...

Hej Lina! Vad troligt att du blev glad för utmärkelsen den är du värd! Både Lilla E och katten är ju för söta. Alltid spännande när man väntar på något som ska slå ut. Här om dagen såg jag pyttesmå snödroppar när jag promenerade.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Petra C sa...

Det låter härligt med fredagsmys! Hoppas ni snart har körsbärsblommor inomhus.

 

blogger templates | Make Money Online