fredag 21 november 2008

Hej mitt vinterland…

Hej!
Idag frestar jag med härliga vintriga bilder från vår trädgård. Snön som kommit är en blandning av både snö och hagel. De ser ut som om någon hällt massor av pärlsocker hos oss! :- )

Mina äpplen som både är dekoration och fågelmat samtidigt, ser efter frostnätterna ut som om de vore ugnsbakade. Med ”pälsockret” på ser de tom ganska goda ut!

Lovade ju att visa ett av mina bästa fynd, någonsin! Här är den vår STORA ljuslykta! Den hittade jag i en inredningsaffär som heter Chili. Brukar alltid ta en sväng till fyndhörnan, och där stod den! Jag minns inte exakt vad jag gav med de var under 30:-! Ena gångjärnet var trasigt handtaget lite löst…Ord. Pris var 500-600:- !
Må så gott allihop och njut av det härliga vintervädret!
Trevlig helg!
/Lina

12 kommentarer:

Maria renoverar sa...

Hej Lina!
Men oj, har ni snööööö. Jag blir riktigt avundsjuk! Jag älskar snö, vinter, jul...
Kul att du besöker min blogg fast jag varit frånvarande en tid. Jag blir väldigt glad för dina hälsningar - och jag mår bättre nu även om det tagit tid.
Stor kram
Maria

Sara sa...

Hejsan
Så underbart med snö. Vilka vackra bilder du bjuder på.
Kram Sara

Frida sa...

Vilka vackra bilder! Här har det också snöat lite. Inga stora mängder men det ligger i alla fall lite på marken.
Hoppas du kryar på dig!
Kram Frida

Dicksonska våningen sa...

Njar, min sambo är väl snäppet mer fotbollstokig än vad jag är. Jag tittar mest bara på landskamper och en del av Zlatans matcher...

Inatt fick vi också ett lager med pudersnö. Det gav en hel del inspiration!

Ha en härlig, mysig fredagskväll!
Kram Annika

Grodmamman sa...

Härliga vinterbilder!
Här har vi också fått lite snö idag.
Kram

mali-mo sa...

Så koselige vinterbilder hos deg ;9 Hos oss har det kommet 15 cm snø nå, og vi var eb tur ute i hagen og laget snølykter og akte litt tidligere i skumringen. Får prøve å få tatt noen bilder imorgen !

Ønsker deg en fin helg ;)

Glitter och Marsipan sa...

Halloj Lina.
Vist är det fint med lite snö.Här är faktiskt också lite.
Ska ni till Gekås snart,vad kul.Mina föräldrar var där i onsdags,och det var jättemycket folk.
Men så är det nog före jul.Skulle också vilja åka dit en sväng.
Härligt att det är helg igen.
Fixar bl.a med nya gardiner till advent.
Ha en trevlig helg
kram Anette

Hem och Lycka sa...

Så fina bilder, här har vi också fått liiiite snö, underbart! Den är väl dock borta imorgon redan.. :-(

Vilket kap med lyktan, jättefin! kram

Anonym sa...

Hej Lina!

Så underbart vackra bilder av vintervackert!
Här har det också kommit snö, så himla vackert!

Ha en fortstt trevlig helg!

Kram Bodil.

Södralycke sa...

Visst är det härligt med snö? Precis lagom mycket också :) Nu längtar man till jul!

Kul att du vill vara med och tävla på min blogg!

Ha en fortsatt trevlig helg, kram Johanna

karofina sa...

alla har snö, även vi och jag känner mig inte så upprymd över det som så många andra :/ vi har långt till jobbet/skola och snö och halka gör det jobbigt att ta sig fram. sen är det ju alltid kul att barnen uppskattar det :)

WHAT? 30 pix, de var det värsta!! ja det var verkligen ett bra köp, shit asså. ibland har man tur!

kram!

Marie sa...

Vilka vackra snöiga bilder! Här har vi också fått lite snö de sista dagarna, mysigt!

Ha en härlig söndag!
Kram Marie

 

blogger templates | Make Money Online