onsdag 5 november 2008

Utmaning & äpplen…

Hej!
Har blivit utmanad av 2 bloggerskor Spetsar & Volanger och En grodmammas vardag.
Jag antar givetvis utmaningen!

Utmaningen går ut på att man ska nämna sju stycken alldagliga eller knäppa saker om sig själv och sedan utmana sju stycken andra. Här kommer mina svar:

1. Blommor älskar jag!!! Bara i våra fönster i vårt vårt kombinerade vardagsrum/ tv rum/ matsal har jag 21 krukväxter + 2 amaryllisar! Här är det rena mardrömmen att vara ”blommvakt”! De finns SÅ många blommor att vattna!

2. Har svårt att slänga saker. Är lite av en hamster…Ni vet ”De kan va bra att ha…”. Men ibland när de är så fullt i skåp och lådor att de mer eller mindre svämmar över, då kan jag slänga lite saker, men betoning på lite.

3. Vatten gillar jag, de är min absoluta favorit dryck. Kallt direkt från kranen ska de vara. Älskar också att simma! Trivs som fisken i vattnet!

4. Morgon pigg är jag av naturen, någon nattuggla är jag inte! Bäddar gärna ner mig vid 21 tiden med en bra bok eller en bunt inredningstidningar!

5. Handkräms beroende…är jag! Den bästa handkrämen enligt mig är Apotekets ”Mjukgörande hudkräm”. De går åt en och annan tub om året!

6. Kalla fötter har jag nästan året runt, ISKALLA. Försöker att bota de med varma fotbad och nattstrumpor! ;- )

7. Gillar inte att basta, tycker att jag blir som en kokt kräfta och eftersvettas i flera dagar. Detta tillskillnad mot maken som ÄLSKAR att basta i vår lilla bastu.

Skickar vidare utmaningen till den, som vill och orkar, den har ju cirkulerat runt märker jag.

Avslutar med lite bilder på de sista äpplena som vi har kvar här hemma. De fick bli dekoration och fågelmat!




Kameran är trasig, och nu hoppas jag att vi har en ny inför helgens besök i Falköping! Då ska vi till Falbygdens Ost med våra goa kompisar Herr & Fru G och deras Lille M! De har blivit tradition att äta den goda ost buffén och besöka julmarknaden!

Må så gott & trevlig helg!
/Lina

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kul att du antog utmaningen!=)
Snygg fågelmatning också!=)
Har funderat på att åka till Falbygdens ost flera gånger, men aldrig kommit iväg. Kanske skulle göra ett nytt försök i år?!?
Kram

Sara sa...

Hejsan
Kul att läsa dina svar, jag har också kalla fötter :-)
Kram Sara

Glitter och Marsipan sa...

Hej Linavännen.
Vad fint du har gjort på din trappa,älskar betongbladen,det var fint med tre storlekar.
Å,vad glad jag blir att det finns en till som inte kan slänga.Jag tycker också det är jobbigt att rensa ur(man kan ju alltid behöva det!).
Fast det är lite jobbigt att vara sån,för det är ju överfullt i alla skåp.
Falubygdens ost,vad det låter mysigt.Ha det riktigt trevligt där,och hoppas du får tag i en kamera.(man är ju nästan lite handikappad utan).
Kramar Anette

Dicksonska våningen sa...

Här kommer ett tips mot ISKALLA fötter: Vetekudde. Värm i mikron och lägg på fötterna under täcket så blir det varmt och skönt!
Jag är också en sån med kalla fötter :)
Ha det så bra!
Kram Annika

Lilla huset på prärien sa...

Då måste jag tipsa om Elisabeth Ardens Eight Hour-handkräm. Den är jättebra!

Kul att läsa allt om dig :) Kan riktigt se dig krypa till kojs med din bok och så smörjer du in händerna och somnar med lampan tänd *ler*

Kram Jenny

Glitter och Marsipan sa...

Hej Lina.
Nej vad trist,ni som hade planerat helgen,och stackars lilla E.
Men du får njuta av din nya kamera ,jag är riktigt avis.Känner att min inte alltid är på topp.
I morgon ska vi på utflykt till grannstaden,och på kvällen blir det missionsauktion,en tradition sen många år.
Och sen är det ju fars dag,det är ju ett par pappor att gratulera.
Må så gott.
kramar anette

Gårdsromantik sa...

Här har du en till kallfoting!

Så vackra bilder!

Kram Maud

Södralycke sa...

Hej! det var kul att läsa lite om dig!! Vad finte det blev med äpplena på trappan, gillar betongfaten också, så snyggt med tre olika storlekar!

Hoppas helgen varit bra! Kram Johanna

 

blogger templates | Make Money Online