söndag 16 november 2008

Pippikakor & juliga loppisfynd!

Hej på er!
Hoppas att helgen varit bra! Vi har haft en lugn och skön hemmahelg. Igår tog vi en liten skoppingtur, de blev några små inköp! Bla en ny mössa till mig själv. En svart virkad historia, som värmer lagom! ;- ) Tycker annars att mössor annars är väldigt svettiga och varma!

Idag luktar de jul i hela Lilla huset på berget. Lilla E och jag började dagen med att baka pepparkakor! Mormor och morfar var på Gekås i veckan och Lilla E fick Pippi mått! Hon var en hejare på att kavla degen, och äta…

De är kanske inte helt enkelt att se men de är Pippi, Lilla Gubben och Herr Nilsson som pepparkakorna ska föreställa!

Om vi andra fick smaka, NEJ! Sa bagaren bestämt…Men de luktade väldigt gott i alla fall!

På väg hem från shoppingturen igår blev de också ett snabbstopp på loppisen! Mitt bland alla leksaker och barnprylar stod en här jätte fina tomten! Han bara väntade att få följa med hem!

Mina föräldrar har en liknade tomte, skulle tippa att den är från 60 eller 70 talet. Tycker att han ser så snäll ut! Lilla E fattade tycke direkt och gav honom en puss!

Han står verkligen stabilt i sina fina tofflor! Han får ha sin plats framför granen när den väl är på plats längre fram i december!

Till Lilla E:s köks samling hittade jag en liten söt sockerkakas form för hela 5 kronor. Lika mycket gav jag för de 2 strutarna! Jag tror att de ska få göra sällskap med de lilla söta hjärtat som jag fick i present i veckan!

Må så gott & ha en bra vecka!
/Lina

11 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Vilka söta peppisar och säkert mumsiga med :-) En sådan tomte fick jag i julklapp när jag var 1 år av min farmor och farfar (1977).
Kram Sara

Grodmamman sa...

Gott med pepparkakor!
Söta strutar du köpte också.
Kram

Frida sa...

Hej Lina!
Vad mysigt det låter med pepparkaksbak. Tomten är jättemysig.Vilka fynd du har gjort!
Kram Frida

Dicksonska våningen sa...

Jag hade också velat ha de pepparkaksformarna när jag var liten :) Vilken tur Lilla E har!

Min skänk kommer från morfar. Han bor i Lödöse, norr om Gbg. I hans hus bodde tidigare hans far och skänken är efter honom. Den är så vacker!

Kram Annika

Glitter och Marsipan sa...

Hejsan Lina.
Å,vad mysigt det ser ut med pepparkaksbak.Måste också hinna med det innan advent.
Jag har också precis en sådan tomte,den påminner om en som mina föräldrar har.Fina juliga loppisfynd.
Har hunnit med en hel del i helgen.Dock inte stryktvätten,som brer ut sej som ett jätteberg.
Men målat en ny hylla,städat,köpt en julklänning till lilla A,och lite annat.Ska visa i veckan.
Ha en bra vecka.
kram Anette

Design i tid och rum sa...

Tack för titten min vän.
vad glad jag blev att jag kan inspirera någon med något..hihi
vackra strutar,hade tittat på några i veckan, i en inredningsaffär,och hon ville ha70 kr.sååå dyrt,men du har lyckat för 4 kr.¨
bra fynd...kram Dadda

Hem och Lycka sa...

Vad mysigt med pepparkaksbak och visst syns det vilka de föreställer! kram

Södralycke sa...

Vad gott det ser ut med pepparkakor! Och de där strutarna var för söta :)

hoppas du får en skön vecka! Kram Johanna

PS. Har en liten tävling på min blogg denna vecka, om du är sugen!

Marie sa...

Vad gott det ser ut med pepparkakorna, kan känna den underbara doften ända hit! Vilka fina fynd du gjort, precis en sån tomte har min mamma.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Petra C sa...

En sån tomte kommer jag ihåg från min barndom. Mysigt!
Hälsningar från Petra

Lilla huset på prärien sa...

Hej Lina!

Vad härligt det ser ut med papparkaksbak :) Och precis en sådan där tomte har min mamma, den är jag uppväxt med *ler*

Helgkramar från Jenny

 

blogger templates | Make Money Online