söndag 20 april 2008

Den späckade helgen går mot sitt slut…

Hej!
De är en trött mamma som nu sitter framför datorn! Vilken helg! Den var verkligen fullspäckad, men väldigt HÄRLIG! ;- )

Idag har vi ätit smörgåsbord med min sambos mamma, och hans bror med familj. Lökeberga kan vi varmt rekommendera! Jätte god mat, till ett bra pris! Små tjejerna skötte sig jätte bra, och Lilla E åt allt från köttbullar & prinskorv till glass och äggost från dessertbordet.

I kväll har jag plantert mina vårblommor. Köpte inte bara penséer, utan även bellis, förgätmigej och en blå blomma som jag inte har namnet på… Den ser ut att vara släkt med gullvivan. Vi tog även en premiärtur på våra cyklar. Undertecknad har inte cyklat på LÄNGE! Men de gick jätte bra, den nyinköpta hjälmen från Gekås satt som en smäck! Lilla E protesterade när vi satt på hennes hjälm, men efterhand glömdes den bort. De var ju trots allt rätt kul att susa fram på pappas cykel!




Igår var vi uppe i ottan och åkte till Ullared och Gekås. Om man säger så, de var NÅGRA fler än vi som tänkt samma tanke! Puh, de var trångt och hysteriskt på barn och damavdelningen. Vi fick allt på listan till Lilla E. Till mig själv blev de rekord lite! Ny plånbok blev de och en ny väska + lite annat smått och gott. Att ha med en litet yrväder på 18 månader när man vill shoppa i lugn och ro rimmar inte! Hoppas kunna komma iväg med en av mina bästa kompisar framöver, då blir de barn fri shopping i många timmar…

I fredags hälsade Lilla E och jag på en av mina kompisar och hennes Lilla E. Vädret var helt underbart, och vi gick till en 4H gård i närheten. Vi fikade och tittade på djur! Min Lilla E var helt orädd och ”pratade” med alla djuren. De djur som gick lösa levde farligt under vårt besök. Ankor och katter flydde i panik när Lilla E skrikande jagade dem för att klappa dem!




Ja, de var den fullspäckade helgen i sammandrag!

Passar på att tacka alla som hittat till min blogg, och lämnat ett meddelande! Ska kika in hos er i veckan!

Må så gott!

/Lina

7 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Hej Lina,ja det var en fullspäckad helg,det.
Vilka fina vårplanteringar du har gjort.
Ullared med småbarn,det är inte lätt,jag hade själv med lilla A för ett tag sen.
/Anette

Mjuka sa...

Så fina blommor du köpt, ser jättemysigt ut. Men hur orkar du åka till gekås med barnen, skulle aldrig utsätta mig för detta.Det är verkligen beundransvärt. Alla våra vänner säger alltid "ni som har så många barn" borde åka för att det är så billigt. jag handlar hellre secondhand och på rea än åker dit. Själv skulle vara rena drömmen men än så länge har jag aldrig fått den möjligheten, vi får se. Skall ner till skåne-danmark i månadsskiftet maj-juni, kanske det blir en tur in då.
kramar Malin

My Lovely Things sa...

hej!!
Jo att lägga två bilder brevid varandra..
jag lägger först upp en bild till vänster..sen lägger jag nästa i centrum....

Väljer mellan stor bild...sen så krymper jag bilden på plats...Man får pröva sig fram....Det är lite joxigt i början...

så trevligt med att gå ut och äta ...det låter mumisgt...
Gekås..Ja dit ska jag åka aldeles strax...
Ha det så gott..
Höll på glömma...så fina planteringar su gjort..
kram anna

Grodmamman sa...

Härliga planteringar du gjort! Tycker att bellisarna är så söta.
Gekås med barn, jo jag och min svägerska har gjort det en gång, men då var barnet ifråga 6 månader och skötte sig utmärkt. Annars skulle jag aldrig utsätta mig för det!:)
Kram

Livet och träning sa...

Så fint du har gjort med vår blommorna.Visst är det härligt att våren äntligen är här.
kram y.

Hem och Lycka sa...

Vilka härliga bilder! Lustigt, ska faktiskt till Ullared imorgon..

Gillar din blogg så jag lägger en länk på min blogg till din. Hoppas att det är ok, annars får du säga till. Kram!

Marie sa...

Låter som ni haft en rolig och fullspäckad helg! Härliga bilder på vårblommorna. Jag blir svettig bara jag tänker på att ha med min 18-månaders till Ullared, hihi.

Ha en bra tisdag!
Kram Marie

 

blogger templates | Make Money Online