fredag 20 februari 2009

Bloggvinst & brunch…

Hej!
Så har de ÄNTLIGEN hänt! Jag har vunnit i en bloggtävling! I veckan kom mitt jätte fina pris, en liten söt kryddburk! Utlottningen jag var med i höll Maria med den härliga bloggen Marias stil! Tusen tack!

Som ni ser har den lilla kryddburken sällskap av en liten marmeladburk och en salt kupa i köksfönstret. De får samsa här tills jag hittat bra ställen åt dem!

Den lilla söta marmeladburken köpte jag på loppis i onsdags. Idag när vi var och handlade köpte jag lite god marmelad att fylla den med! De små gafflarna är tänkta till Lilla E. Den lilla salt kupan är ny och inköpt på Freeport.
Hortensian från förra veckan blommar fint i köksfönstret nu…

De har varit fullt upp i veckan, de ända pysslet den här veckan blev ännu en eukalyptus krans. Den hänger på vår sk mexikanska ugn. Vi har ju ingen öppen spis…vilket vi saknar, så den här får bli ett litet substitut ;- )

I veckan köpte jag mitt andra nummer av tidningen Tove. Fastnade direkt när jag köpte numret förra gången. Här finns allt, inredning, trädgård, mode och recept. Priset är ynka 29:-!
I de här numret var de brunch recept…Mmmmmm!

I kväll har vi inhandlat ingredienser till vår brunch på söndag! Rapport följer!

Må så gott & trevlig helg!
/Lina

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag köpte också den tidningen, men jag har inte ens hunnit öppna den!:)
Kram

Jenny sa...

Hej Lina! Tack för dina gulliga kommentarer hos mig:)
Vad kul att du vann Marias tävling!! Burken passar jättebra ihop med dina andra fynd:)

Jag har oxå nyligen upptäckt tidningen Tove, mycket fint för liten peng.
Ska bli kul att höra mer om din brunch!
Ha en bra helg,
kram Jenny

Maria sa...

Åh vad fint det blev med burken, passar mycket bättre hos dig än mig!

Ha en skön helg med Tove o allt! ;)

Sara sa...

Grattis till den fin vinsten! Önskar dig en skön helg.
Kram Sara

chokladblomma sa...

Fina fynd du har gjort!
Den där tidningen köpte jag häromdagen... men jag har inte hunnit läsa den ännu! Kan jag göra på onsdag när jag är ledig. Eller vänta nu... det var ju då jag skulle hämta både halm och hö... och baka kaka till mötet på kvällen... hmmm... medans kakan är i ugnen kanske?!?!
Hi, hi!
Självklart kommer jag ha det trevligt nere i gbg. Som alltid!
Ha en skön söndag!
Kram

 

blogger templates | Make Money Online