lördag 27 juni 2009

Semester…

Hej!
Nu är de semestertider här hemma för oss, åtminstone för mig och Lilla E! Oh, de känns SÅ skönt att bara koppla bort allt och njuta av sol, värme och 4 lediga veckor…Maken ska jobba ytterligare en vecka…

I morn bittig går färden mot Småland! Lilla E och jag åker med mina föräldrar på en liten semester. Vi ska bla göra ett besök på Östregårds Antik & Loppmarknad i Moheda, sen blir de 2 övernattningar i Kosta och ytterligare 2 i Lönneberga. Då blir det att besök på Astrid Lindgrens värld! Gissa om Lilla E längtar efter att få träffa Pipp och Emil och alla de andra!? ;- )

Idag har vi haft lite kalas för den nyblivne 40 åringen här hemma. ( Han tackar för gratulationerna! ) De blev jätte god smörgåstårta som svärmor hade med sig till att börja med, och till kaffet blev de min snabba frusna marängtårta! Prova gärna, de är enkel och väldigt god!

Frusna marängtårta

Detta behövs:

2 marängbottnar
1 pkt vaniljvisp
1 burk kesella jordgubbe & lime
Grädde
Färska bär
Riven Choklad

Springform

I springformen lägger man först den ena marängbottnen. Sedan häller man på den vispade vaniljvispen. På med nästa marängbottnen. På den breder man ut Kesellan. Sen ska allt in i frysen och stelna till. När den sedan serveras vispas grädde att lägga på toppen, sedan garnerar man med bär och frukt efter smak...

Avslutar med en härlig bild på Lilla E som jag tog idag när hon gjorde sin ”glädjedans" i förd sin nya fina klänning! ;-)

Må så gott & så hörs vi av längre fram, nu tar jag lite ledigt från bloggandet!
// Lina

8 kommentarer:

Design i tid och rum sa...

Åh såååå söt dotter du har sååååå söt...
tack för receptet..kram Dadda

Grodmamman sa...

Den där frusna marängtårtan måste jag prova någon dag, jag som älskar glass och maränger!:)
Härlig bild på lilla E, vad stor hon har blivit!:)
Ha en härlig tur till Småland nu!
Kram

Vita små hjärtan sa...

Vilken liten söt docka!!!
Ha det skönt på semestern!
Kram Agnetha

Frida sa...

Vad härligt med semester! Själv får jag vänta ca två veckor till. Vad söt Lilla E är i sin klänning. Tårtan ser riktigt god ut. Hoppas ni får en trevlig resa i Småland!
Kram Frida

Helena sa...

Å, den tårtan ser riktigt gosd ut! Ha en skön dag! Kram Helena

Hem och Lycka sa...

Gud så söt dotter du har.. Och mumsig tårta!

kram Mia

Dicksonska våningen sa...

Jordgubbarna såg jättegoda ut!

Ha en trevlig semester och njut!

Kram Annika

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan kära vän.
Så roligt det var att träffas :)
Hoppas ni haft några härliga dagar,och kanske kommer tillbaka till Småland.
Vilken smidig tårta,och den lät ju jättegod.Jag älskar recept som går fort,och är gooda.
Vet du,lilla a har en precis likadan klänning,så vi har väl sammma goda smak...
Men vilket hår hon har tjejen,när det är utsläppt.Jag har ju bara sett med tofsar.
Idag har lilla A och jag varit i Kosta en sväng,besökt älgparken och outleten.Hittade en del fina kläder,och såg lite älg också,men det var egentligen för varmt.
Nu stundar det semestertider här,härligt.
Kramar Anette

 

blogger templates | Make Money Online