onsdag 18 maj 2011

Jo Lou!

Hej!
Här kommer lite bilder på min fina tunika som jag köpte i måndags på klädpartyt med Jo Lou kläder, de allra första jag varit på. Men inte de sista! De fanns väldigt mycket fint att köpa vill jag lova! =)

De vankas både 50 års fest och en 40 års fest framigenom, så nu är de bara att hitta nåt att ha till tunikan + ett par nya skor. Sen är feststassen klar!

För er som undrar hur de går med tipset att sätta på skoskavsplåster på Lilla E:s alla flisor, ja vad ska jag säga...Plåstret som jag satt på i går kväll sitter ännu, hoppas att lilla damen låter de sitta tills i morn kväll. De är inte helt lätt att inte pilla och riva på de...


En annan stass som ska tas fram är en trolldräkt!Jo, ni läste rätt. Nästa torsdag ska Lilla E och hennes avdelning på dagis ha en trollkabaré! Svans, flätor i håret osv. fixar dagis, men resten ska man ta med. " Ta me nåt svart eller brunt" sa den ena fröken till mig! Grattis, vilken färg dominerar i Lilla E:s garderob, inte brunt och svart ialla fall! =) Rosa, rosa, rosa och lite andra färger men rosa, ja!

I kväll hittade jag ialla fall en brun tunika långt inne i garderoben som vi nu ska "trolla till" genom att sy på lite lappar och göra ett skärp att ha i midjan...Fortsättning följer! =)

Nu önskar jag er alla en fortsatt bra vecka!!!

4 kommentarer:

Design i tid och rum sa...

Heeeeeeeej!
stort tack för titten, jag själv är dålig på att skriva och kommentera .Men glad blev jag att någon kommer ihåg mig..hehe
Jag är ok.jobbar mycke i en av fina inrednings butiker i Malmö.Butik "MArMalaid" det är tjejen som har märke med kronan på hennes smycke.Hon har en inrednings butik (shabby-chic)stilen.Jag trivs bra där tar hand om inredning och försäljning.Annars kämpar jag med mina känslor efter pappas bortgång.. tyvärr fotvarande.
Tittade igenom din blogg som är alltid så fin och har alltid fina bilder att titta på .Hur är det med din lilla söta dotter och resten av fam.?
Tittar in igen kram Dada

millandante sa...

Så fin!! Blir sugen på att shoppa lite jag också!:)

Lycka till med att sy!!

Kram Milla

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj!
Tunikan ser helt sagolik ut,vad fin du kommer att bli.
Och kul med ett nytt märke.
Jaha,nu är det trolldags på lilla E:s dagis.Blir lite full i skratt,för genom åren(jag har ju vuxet barn också)har man ju samlat och sytt att möjligt som har behövts.T.ex kläder till gammaldags skoldag,herdekläder,turtleskläder o.s.v
Här är nästa bra nu,i morgon ska vi till grannstadens barnmott.Vår har stängt och alla är arga för det,så nu måste vi åka några mil,lite arg blir man då.Lilla E här har troligen öroninfl.för 6:e gången,så det behövs nog lite medicin.Annars är allt helt ok.
Må så gott
Kram Anette

Grodmamman sa...

Tunikan ser ju jätte fin ut!
Kul med trollkabaré!:) För ett tag sedan skulle vår dotter vara häxa på ett födelsedagskalas. Slutade med att jag fick gå och köpa en svart tröja till henne som hon hade över ett av mina svarta långa linnen.
Kram

 

blogger templates | Make Money Online